Monthly Archives: Květen 2014

Budoucnost Budějovic: Další administrativní a obchodní centra

Výstavba nákupního střediska blízko Vltavy | foto: Antonín Pelíšek, 5plus2.cz

Výstavba nákupního střediska blízko Vltavy | foto: Antonín Pelíšek, 5plus2.cz

21. května 2014  8:25,  aktualizováno  10:36 ČESKÉ BUDĚJOVICE Další obchodní domy, administrativní centra, hypermarkety a rezidence vyrostou do několika let v krajském městě. Ačkoliv je jejich umístění v souladu s územním plánem, zaberou místy hektary úrodné půdy. Odborníci před devastací zemědělské půdy varují.

Stavební závody pokračují. Ačkoliv ekonomická krize zastavila v krajském městě několik gigantických plánů, přicházejí nové. Nic na tom, že se rozsypaly projekty na obchodně-společenský dům Černý Pelikán v bloku mezi Rudolfovskou třídou a Lanovkou nebo plán postavit palác při křižovatce u Dlouhé louky. Objevují se další. Některé začnou vznikat už příští rok.

Polyfunkční stavby

Mezi takzvané polyfunkční nebo multifunkční stavby patří administrativní centrum Piáno na Lidické. Pět pater nad zemí, garáže v podzemí. Tisíce čtverečních metrů kanceláří ve formě open space, tedy otevřených prostor.

Deník: Z polí bude silnice, sousedé protestují

Zasedání českobudějovického zastupitelstva.

Zasedání českobudějovického zastupitelstva. Ilustrační foto. Autor: Deník

České Budějovice – Velké emoce ve čtvrtek provázely v českobudějovickém zastupitelstvu jednání o koupi pozemků, nutných pro stavbu takzvaného Hlinského přivaděče. Město chce chystanou akcí zabít několik much jednou ranou. Získat spojení na dálnici a zároveň postavit novou silnici mezi Suchým Vrbným a Novým Vrátem.

Podle náměstka primátora Miroslava Jocha se v lokalitě některé pozemky budou kupovat a jiné třeba směňovat 
a na akci by se měly podílet město, Jihočeský kraj a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Zatím jsou v místě budoucího přivaděče pole.

D3 a Hlinský přivaděč: my občané jsme se neprobrali až teď, to politici nás již 15 let ignorují!

Vážení občané Českých Budějovic,

velmi se nás dotýká, že z našich daní placení reprezentanti Magistrátu města České Budějovice i pracovníci na mnoha úřadech soustavně odmítají prakticky všechny naše námitky a připomínky a na místo konkrétních odpovědí slyšíme stále pouze alibistická odvolávání se na 15 let starý platný územní plán. K tomu jsme se prý měli vyjadřovat, ne k těm plánovaným stavbám, které jsou až na „drobné projektantské“ odchylky v souladu s ním. Tyto argumenty ze strany města jsou absurdní a v době moderní demokracie neakceptovatelné. Není možné, aby město vedlo monolog a arogantně prosazovalo své zájmy bez ohledu na názor občanů, jak je tomu v tomto případě. Protože pokud se toto děje, je velmi pravděpodobné, že jsou hájeny jiné zájmy, než zájmy občanů. Opravdu nesdílíme názor, že na revizi koncepčně špatných a město trvale poškozujících řešení je pozdě. Rozhodně není.

Bráníme zdravý rozum, nejsme proti dálnici

Duha nad Dubičákem

Průmyslová zóna kolem Okružní je velká jako 177 českobudějovických náměstí! Ano, je to přesně tak – kolem Okružní a na ní navazujícího dálničního přivaděče do Úsilného na budoucí D3 je rozvojová plocha vedená jako průmyslová zóna o rozloze 300 hektarů.

A tak nám prostě rozum nebere, proč by ve vedlejší obytné čtvrti Nové Vráto měla vzniknout další průmyslová zóna. Navíc v místě, které je obklopeno rodinnými domy, kde je krásný kus přírody, louky, rybník, potoky a hrdě vyčnívající Dubičák. Ano, toto vše má být nadobro zmařeno. Proč?

5plus2.cz: Projekt dálničního obchvatu Budějovic je plný chyb

Pohled na vjezd do tunelu Pohůrka | foto: Vizualizace archiv magistrátu Českých Budějovic

Pohled na vjezd do tunelu Pohůrka | foto: Vizualizace archiv magistrátu Českých Budějovic

ČESKÉ BUDĚJOVICE Dálniční obchvat Českých Budějovic naráží na problémy. Mimoúrovňové křižovatky jsou příliš blízko sebe, napojení na ně neodpovídá normám. Ministrovi dopravy Antonínu Prachařovi se nelíbí ani návrh skoro kilometrového tunelu Pohůrka.

Pomsta politiků. Tak označují někteří experti projekt dálničního obchvatu krajského města. Před pěti lety totiž budějovičtí radní umluvili ministerstvo dopravy, aby původní řešení obchvatu od Pragoprojektu nechalo upravit.

PRÁVO: Nové Vráto proti Hlinskému přivaděči

PRÁVO 15.5.2014: Nové Vráto proti Hlinskému přivaděči

PRÁVO 15.5.2014: Nové Vráto proti Hlinskému přivaděči + naše výzva (plné rozlišení)

Pro pomalé připojení  v nižším rozlišení (400 kB) zde.

Nové Vráto – MÍSTO NA DOŽITÍ!

Dovolujeme si vás tímto upozornit na důležitou reportáž Jihočeské televize z jednání 13.5.2014 k stavbě Hlinského přivaděče. Ing. Ivana Popelová, náměstkyně primátora pro strategický rozvoj a územní plánování, považuje Nové Vráto za MÍSTO NA DOŽITÍ!

Zdroj: Jihočeská televize 14.5.2014

V Českých Budějovicích se bouří proti stavbě dálničního přivaděče

aktualizováno 13. 5. 2014 10:12

Hlinsko – Pět let po potvrzeném územním rozhodnutí k dálničnímu obchvatu Českých Budějovic se množí proti projektu protesty. Obyvatelé městské části Nové Vráto, kterých se dotýká stavba plánovaného Hlinského přivaděče, založili občanské sdružení odmítající dopravní tepnu pod jejich okny. Přivaděč má platit za jeden z hlavních sjezdů do centra Českých Budějovic bez omezené kamionové dopravy. Iniciátorka petice Lenka Střítecká zdůvodnila podpisový protest tím, že žádný zvolený zastupitel nehájí zájmy lidí z oblastí dotčených obchvatem. Autoři petice považují stavbu za nadbytečnou. Náměstkyně primátora Českých Budějovic pro dopravu Ivana Popelová ale namítá, že Hlinský přivaděč je v územním plánu už od roku v roce 2000 a nyní je na protesty pozdě.

Z nedávné historie na aktuální téma: Sedm křižovatek na sebe skoro dohlédne

Plánovaná podoba dálnice D3 v okolí Českých Budějovic. Autor: PragoProjekt

Plánovaná podoba dálnice D3 v okolí Českých Budějovic. Autor: PragoProjekt

10.3.2011 22:10

České Budějovice – Jak bude vypadat dálnice u Českých Budějovic, by se mělo rozhodnout příští měsíce.

V souvislosti s důležitou komunikací, která by se měla začít stavět v roce 2015, se ale objevily i zcela překvapivé návrhy, jejichž autorem je Stanislav Rataj, českobudějovický zastupitel a člen dopravní komise rady města. Deník mu položil několik otázek.

Jste člen dopravní komise rady města, ale máte vzdělání v nějakém dopravním oboru? Z čeho vycházíte při svých připomínkách k současnému navrhovanému řešení?
Vystudoval jsem Střední průmyslovou školu stavební v Českých Budějovicích a následně ČVUT Praha. Součástí studií byla i výuka dopravních staveb. Ve srovnání se zahradními architekty a jinými druhy vzdělání lidí, kteří rozhodují a rozhodovali o dopravní infrastruktuře Českých Budějovic, je toto vzdělání odpovídající dané problematice. Kromě dosaženého vzdělání mám za více než dvacet let vedení své firmy najeto přes 1,8 milionu kilometrů po mnoha zemích světa. Zkušenosti z těchto zemí chci uplatňovat v našem městě. Proto i moje proklamovaná vize vybudovat zde dopravní infrastrukturu na úrovni vyspělých západních měst.

Lidé se bouří proti Hlinskému přivaděči z dálnice D3

Hlinský přivaděč

úterý, 13. května 2014, 21:08

Obyvatelé budějcké městské čtvrti Nové Vráto nesouhlasí s plánovanou výstavbou Hlinského přivaděče. Nová dopravní tepna mířící z dálnice D3 směrem do zastavěného území by sice měla vyrůst z velké části na zelené louce, ale mnohých občanů se bezprostředně dotýká.

Součástí celého projektu je i přeložka takzvaného Hlinského krčku, frekventované komunikace mezi Vrbenskou a Hlinskou ulicí. Tamní občané již několik let volají po změně, ale o trase dálničního přivaděče a vybudování velké mimoúrovňové křižovatky na Rudolfovské se dozvěděli teprve před nedávnem. Přitom v územním plánu Budějc, vypracovaným brněnským ateliérem, je zanesen již od roku 2000. Jejich snahou je zastavení územního řízení, i proto vzniklo občanské sdružení Hlinská – klidné bydlení, které iniciovalo podpisovou akci výhradně proti Hlinskému přivaděči.

Upozornění na veřejné ústní jednání k Hlinskému přivaděči 13.5.2014

Veřejné ústní jednání nařízené na den 13.5.2014 proběhne v zasedací místnosti zastupitelstva města České Budějovice (budova radnice, Náměstí Přemysla Otakara II., vchod č. 3, II. patro).

Začátek projednávání stavby Hlinského přivaděče, 1. etapa bude ve 13:00, projednání souvisejících staveb (propojení ulic Hlinská – Hraniční a přeložka silnice III/0341) na toto jednání plynule navážou.

Zdroj: Magistrát města České Budějovice

Petice za zrušení stavby Hlinského přivaděče

Aktualita (19.9.2014): petice radnicí zamítnuta, stanovisko petičního výboru, Spolku T.G.M. novevrato.cz a další informace najdete v tomto článku.

Změna (19.7.2014): Petice ukončena. 18.7.2014 odevzdána na Magistrát města České Budějovice. Tištěnou petici podepsalo 555 osob. Elektronickou petici jsme bohužel z časových důvodů nezvládli propagovat. I jejím signatářům však patří dík za zájem o věci veřejné, byť se jich třeba přímo nedotýkají.

Děkujeme za Vaši podporu!

„Ohledání na místě“ k 1 .etapě plánované stavby Hlinského přivaděče 6.5.2014 ve zprávách Jihočeské televize

čas: 1:15 – 4:27

Zdroj: Jihočeská televize

Proti dálnici sepisují petici. Lidé na okraji Budějovic protestují

Přímo na místě budoucího přivaděče podepisovali lidé petici
6. května 2014  14:39 ČESKÉ BUDĚJOVICE Pět let po potvrzeném územním rozhodnutí k dálničnímu obchvatu Českých Budějovic se množí proti projektu protesty. Například obyvatelé městské části Vráto v úterý zahájili petici a založili občanské sdružení. Nechtějí pod okny dálniční přivaděč.

Kolem stovky rozhořčených lidí se v úterý dopoledne sešlo v místě budoucího dálničního přivaděče na okraji Českých Budějovic s úředníky, zástupci města a projektanta. Odmítají vedle svých domovů v části Vráto stavbu této silnice.

Hájí klidné bydlení

„Založili jsme občanské sdružení Hlinská – klidné bydlení. Až dosud naše připomínky úředníci i politici ignorovali. Sepisujeme petici,“ říká člen přípravného výboru Karel Turek.

Místním vadí, že kvůli takzvanému Hlinskému přivaděči nazvanému podle ulice, zmizí kus nedotčené přírody. „Máme návrhy, jak spojení k dálnici řešit jinak a šetrněji,“ tvrdí Turek. Návrhy chtějí lidé předložit na jednání na radnici 13. května.

Obyvatelé Nového Vráta nechtějí mezi své domy pustit auta

20140507_foto_denik

včera 20:00

Nad plány debatovali obyvatelé Nového Vráta se zastupiteli města i se zástupci stavebního úřadu. Autor: Deník/ Jana Klomfarová

Bouřlivá debata se včera konala na pomezí Hlinska a Nového Vráta. kvůli přivaděči na budoucí dálnici. Stavba přivaděče má zahrnout i novou spojku mezi Suchým Vrbným a Novým Vrátem. Jenže dosud klidná čtvrť se bojí, že nové komunikace přivedou auta přímo mezi domy, místo aby se je snažila odvést mimo zástavbu.

„Nechceme tuhle stavbu připustit. Podle nás není ve veřejném zájmu, ale naopak devastuje zdejší okolí,“ ohrazuje se proti plánovanému projektu přivaděče Karel Turek, jeden z představitelů občanského sdružení Hlinská – klidné bydlení. V těchto dnech také vzniká petice, která má pomoci názory obyvatel prosadit.